10 търсени меки умения за презареждане на кариерата

Те са тези, които превръщат обикновения служител в „звезден“

22 август 2022 г.
10 търсени меки умения за презареждане на кариерата

Снимка: Shutterstock

Когато става въпрос за опит и умения, вие може да сте точно това, което търси един потенциален работодател. Но ако човекът, който ви интервюира, усети, че ви липсва страстта и манталитета на „запретване на ръкави“, заради който неговият екип процъфтява, вероятно няма да получите предложението за работа. Това е така, защото т. нар. меки умения (като решителност, вълнение, уважение) са това, което превръща обикновения служител в „звезден“. Уменията, очертани в резюмето, разказват само част от историята, докато разбирането на работната етика на даден човек, как преодолява трудностите и как взаимодейства с връстниците си е много по-показателно за успех.

Доклад на LinkedIn Global Talent Trends показва, че 92% от професионалистите по таланти съобщават, че меките умения са еднакво важни, дори по-важни от твърдите умения, когато става въпрос за наемане на работа. Същото проучване разкрива, че според 89% от анкетираните, когато новонает служител не работи, това е защото му липсват така необходимите меки умения.

Трудната истина за твърдите умения е, че те могат да имат кратък полуживот. Постоянните иновации, технологичните актуализации и пускането на нови функции правят така, че много от тези умения да остаряват бързо. Междувременно меките умения никога не остаряват – те са уместни, прехвърляеми и поддържат човека много пригоден за работа.

От собствен опит съм разбрал стойността на меките умения в кариерата – станах ръководител на C-suite когато бях на двадесет години и сега съм главен творчески директор в ClickUp, бързоразвиваща се компания за производителност с четири милиарда долара. Ето 10-те меки умения, които ми помогнаха да напредна – и могат да направят същото за вас и вашата кариера.

1. Адаптивност

Помислете за това: адаптирането към среда е предизвикателна, но критична част от развитието на вашата кариера. Адаптивността на работното място е способността да се приспособявате към промените във вашата роля, процеси и среда. Независимо от ситуацията, в която сте поставени, целта ви трябва да е да се аклиматизирате и да превъзхождате. Не чакайте промяната да дойде при вас; предвидете какви промени може да ви предстоят. Как ще се адаптирате? Има ли нови възможности за развитие на уменията ви? Как можете най-добре да допринесете за нови проекти? Това са въпросите, които трябва да зададете.

Тези промени може да включват нов мениджър с различен стил на работа, добавяне на нови отговорности към вашата роля или промяна в приоритетите с подписването на нов клиент. Какво ви трябва, за да сте адаптивни? Отворено съзнание, готовност за приемане на промяна и мислене за растеж.

2. Емоционална интелигентност

Емоционалната интелигентност е способността на човек да възприема, оценява и контролира своите емоции, като същевременно осъзнава емоциите на другите хора. Наричаме я още и EQ (емоционален коефициент). Човек с висок EQ мисли, преди да говори и да действа. Този човек също практикува „саморефлексия“ и разбира чувствата си. Той също така не взема решения, докато е ядосан. Когато е разтревожен, спира и прави крачка назад. Той работи, за да регулира емоциите си, да превключва предавките, когато е необходимо, и не позволява на чувствата си да се намесват в създаването на страхотна работа.

3. Ефективна комуникация

Ефективната комуникация е едновременно изкуство и наука – тя е много повече от предаване на информация от един на друг. Добрият комуникатор може ясно да изразява идеи.Той може също да се ангажира проактивно и продуктивно. Когато общувате ефективно, няма много място за недоразумения. Независимо дали споделяте визията си с екипа си или очертавате обхвата на проект, бъдете кратки и ясни. Способността ви да общувате ще укрепи добре нови връзки, ще засили дългосрочните отношения и ще повиши репутацията ви.

4. Преговори

Преговорите са едно от най-важните, но недооценени меки умения. Заедно с преговорите вървят и управление на времето, активно слушане, отчетност и критично мислене. Определете приоритетите си и поставете ясни, твърди граници по отношение на това какво подлежи на обсъждане и какво не. Винаги работете с най-актуалните, надеждни факти, когато влизате в преговори, и вземете предвид източника и контекста на информацията. По този начин разбирате цялостно ситуацията и можете да работите за най-добрия резултат.

Продължението четете в Мениджър Нюз

Здраве

Как да намалим вредите от работа в леглото

Да поговорим

Несигурността за работата е по-вредна от уволнението

Да поговорим

9 истини за успеха, работата и развитието

Още от Да поговорим

Не само предпочитаните бонбони, но и начинът на консумация говори за човека.
Снимка: Shutterstock

 

Любимите бонбони издават характера

Мъж и жена, които са отчуждени. Снимка: Shutterstock

6 сигнала, че е време да сложите край на връзката

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Оригинална декорация за тортата. Снимка: Instagram

Хранене

Майка рисува шедьоври с храната

Превръща чинията в произведение на изкуството

Джош Дюамел и Фърги. Снимка: Getty

Заедно

Бившият съпруг на Фърги с рядък коментар за възпитанието на сина им

Джош Дюамел и певицата се разделиха през 2017 г

Букет от върбови клонки и яйца. Снимка: Shutterstock

За семейството

Цветница е: Празнуват всички с имена на цветя, дървета и храсти

Кичим дома с върбови венчета, здравец и цветя

Кафе, разтворена книга и букет от люляк. Снимка: Shutterstock

Мъж и жена, които са отчуждени. Снимка: Shutterstock

Мнение на специалиста

6 сигнала, че е време да сложите край на връзката

Струва ли се да спасявате отношенията или е по-здравословно да сложите точка

Майка прави масаж на бебето си. Снимка: Shutterstock

Здраве

Медицинските ползи от масажа за бебето и майката

Нежното докосване стимулира новороденто, успокоява майката

Шер и Илайджа Блу Алман. Снимка: Getty

Заедно

Синът на Шер се развежда

След 13 години брак, съпругата на Илайджа Блу Олман подаде молба за развод

Момиченце поднася цветя на майка си. Снимка: Shutterstock

Да поговорим

На Лазаровден празнуват само жените

Каква е символиката на този ден, обяснява нумероложката Милена Иванова

Кафе, разтворена книга и букет от люляк. Снимка: Shutterstock

Дете споделя на майка си новина. Снимка: Shutterstock

 

 

Да поговорим

Как детето се превърща в доносник

Наистина ли е „порта“ или поведението му показва нещо друго

Дете, което е затрупано с играчки. Снимка: Shutterstock

Образование

Колкото по-малко играчки, толкова по-креативна е играта

И още 13 причини да не купувате излишно много