Те са тези, които превръщат обикновения служител в „звезден“
Снимка: Shutterstock
Когато става въпрос за опит и умения, вие може да сте точно това, което търси един потенциален работодател. Но ако човекът, който ви интервюира, усети, че ви липсва страстта и манталитета на „запретване на ръкави“, заради който неговият екип процъфтява, вероятно няма да получите предложението за работа. Това е така, защото т. нар. меки умения (като решителност, вълнение, уважение) са това, което превръща обикновения служител в „звезден“. Уменията, очертани в резюмето, разказват само част от историята, докато разбирането на работната етика на даден човек, как преодолява трудностите и как взаимодейства с връстниците си е много по-показателно за успех.
Доклад на LinkedIn Global Talent Trends показва, че 92% от професионалистите по таланти съобщават, че меките умения са еднакво важни, дори по-важни от твърдите умения, когато става въпрос за наемане на работа. Същото проучване разкрива, че според 89% от анкетираните, когато новонает служител не работи, това е защото му липсват така необходимите меки умения.
Трудната истина за твърдите умения е, че те могат да имат кратък полуживот. Постоянните иновации, технологичните актуализации и пускането на нови функции правят така, че много от тези умения да остаряват бързо. Междувременно меките умения никога не остаряват – те са уместни, прехвърляеми и поддържат човека много пригоден за работа.
От собствен опит съм разбрал стойността на меките умения в кариерата – станах ръководител на C-suite когато бях на двадесет години и сега съм главен творчески директор в ClickUp, бързоразвиваща се компания за производителност с четири милиарда долара. Ето 10-те меки умения, които ми помогнаха да напредна – и могат да направят същото за вас и вашата кариера.
1. Адаптивност
Помислете за това: адаптирането към среда е предизвикателна, но критична част от развитието на вашата кариера. Адаптивността на работното място е способността да се приспособявате към промените във вашата роля, процеси и среда. Независимо от ситуацията, в която сте поставени, целта ви трябва да е да се аклиматизирате и да превъзхождате. Не чакайте промяната да дойде при вас; предвидете какви промени може да ви предстоят. Как ще се адаптирате? Има ли нови възможности за развитие на уменията ви? Как можете най-добре да допринесете за нови проекти? Това са въпросите, които трябва да зададете.
Тези промени може да включват нов мениджър с различен стил на работа, добавяне на нови отговорности към вашата роля или промяна в приоритетите с подписването на нов клиент. Какво ви трябва, за да сте адаптивни? Отворено съзнание, готовност за приемане на промяна и мислене за растеж.
2. Емоционална интелигентност
Емоционалната интелигентност е способността на човек да възприема, оценява и контролира своите емоции, като същевременно осъзнава емоциите на другите хора. Наричаме я още и EQ (емоционален коефициент). Човек с висок EQ мисли, преди да говори и да действа. Този човек също практикува „саморефлексия“ и разбира чувствата си. Той също така не взема решения, докато е ядосан. Когато е разтревожен, спира и прави крачка назад. Той работи, за да регулира емоциите си, да превключва предавките, когато е необходимо, и не позволява на чувствата си да се намесват в създаването на страхотна работа.
3. Ефективна комуникация
Ефективната комуникация е едновременно изкуство и наука – тя е много повече от предаване на информация от един на друг. Добрият комуникатор може ясно да изразява идеи.Той може също да се ангажира проактивно и продуктивно. Когато общувате ефективно, няма много място за недоразумения. Независимо дали споделяте визията си с екипа си или очертавате обхвата на проект, бъдете кратки и ясни. Способността ви да общувате ще укрепи добре нови връзки, ще засили дългосрочните отношения и ще повиши репутацията ви.
4. Преговори
Преговорите са едно от най-важните, но недооценени меки умения. Заедно с преговорите вървят и управление на времето, активно слушане, отчетност и критично мислене. Определете приоритетите си и поставете ясни, твърди граници по отношение на това какво подлежи на обсъждане и какво не. Винаги работете с най-актуалните, надеждни факти, когато влизате в преговори, и вземете предвид източника и контекста на информацията. По този начин разбирате цялостно ситуацията и можете да работите за най-добрия резултат.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари